Kommenteeri

Raadio Kohila Records esikväljaanne: Muusika filmist „Don Juan Tallinnas" (1971)


EI SAA ÖELDA, et muusikaline komöödia «Don Juan Tallinnas» oma ilmumise ajal filmistuudiole just au ja kuulsust oleks toonud. Kinoajakirja Sovetski Ekran ankeetküsitluses (1974) hääletati «Don Juan Tallinnas» koguni üheks «üleliiduliselt halvimaks filmiks». Ometi andis see intrigeeriv teos Eesti kinole midagi vaieldamatult väärtuslikku — uue Eesti filmihelilooja.
Vaevalt et Tallinna Riikliku Konservatooriumi kompositsioonieriala tudeng Olav Ehala enne arugi sai, millesse ta end oma esimesel ülikooli suvevaheajal mässinud oli, kuni ukse taha ilmunud meeleheitel Tallinnfilmi kinomehed talle heliloome ajakava tutvustasid. «Õhtupoolikul toodi kaks Enn Vetemaa kirjutatud värsket lauluteksti, » meenutas Ehala hiljem. «Ütlesin, et nikerdan paar päeva nendega, siis teen orkestratsioonid ja nädala pärast võime muusika stuudios salvestada. Selle peale kostis teine režissöör, et homseks on helistuudio kinni pandud ja ülehomme juba filmime.»


Filmistuudio kergenduseks ei osutunud olematu ajavaru 21-aastasele komponistile probleemiks. Vähe sellest, filmi saatemuusikaks valmis tõeliselt mänguline stiilipillerkaar: «Mulle meeldib Viini klassikaline koolkond, meeldib tänapäevani, mu laulude stiilis ja orkestratsioonis on selle võtted sees,» märkis Ehala «Don Juani» filmimuusika kohta ise, kuid tähelepanelik kuulaja võib enda rõõmuks filmi heliribalt leida ka diksiländi, tangot, ansambli Collage peaaegu- gospelatmosfääre ja koguni kerget funki. (Oh, ja muidugi ka ühe aegade kauneima omamaise lembeviisi «Vaid see on armastus», mida kuuldes on iga filmisõber valmis Tallinnfilmile andestama nii mõnedki järgnevad patud «Verekivist» «Madude oru needuseni»...)

28. aprill 2020

eestifilmid.blogspot.com

Lisa kommentaar

Email again: